Radnička prava

Kratke slike - Proširene slike - Radne migracije

28.01.2016 u 19:30 | MM centar, Savska 25, Zagreb

Dernek, Zoran Tadić

Filmski program MM centra, Kratke slike, predstavlja novu programsku cjelinu, Proširena slika, koja će se jednom mjesečno baviti odnosom  kinematografije prema aktualnim društveno-političkim događanjima uz razgovore s različitim stručnjacima iz svijeta filozofije, sociologije te društvenog aktivizma...

Program počinje u 19:30 sati, ulaz je besplatan, a više informacija potražite na www.sczg.unizg.hr te na www.facebook.com/kratkeslike.

 Prvo izdanje programa, 28. siječnja, bavit će se više nego aktualnom temom rada u inozemstvu uz gostovanje Stipe Ćurkovića i moderaciju Jelene Ostojić. Radne migracije, privremeni rad u inozemstvu, ekonomski migranti, gastarbajteri.... samo su neki od izraza koji označavaju odlazak ljudi iz manje razvijenih krajeva u one razvijenije u potrazi za poslom. Ova tema obilježila je jugoslavensku stvarnost od početka 60-ih godina, a ujedno poslužila i kao rani vjesnik suvremenosti u kojoj je ovaj fenomen jednako aktualan. Primjerima iz jugoslavenske kinematografije može se predočiti dio atmosfere koja je pratila život predstavnika ove populacije radništva, dok recentnija ostvarenja na ovu temu ukazuju na kontinuitet ove slojevite problematike. 

Na programu su domaći klasici kratkometražnog filma– Dernek (1975.) Zorana Tadića i Halo München  (1967.) Krste Papića  koji prate gastarbajtere iz Dalmatinske Zagore i bilježe promjene koje njihov rad u Njemačkoj ostavlja na sredini iz koje potječu, ali i njima kao pojednicima, te film iz 2011. Htjeli smo radnike, a došli su nam ljudi Đure Gavrana o  slučaju iskorištavanja bosanskih građevinskih radnika u Sloveniji.

Kratke slike, pozornost posvećuju inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja kroz četiri programske cjeline (Izvan fokusa, Runda kratkog, Proširena slika, Iz Kratke baze 25 FPS-a). Program se održava četvrtkom i   specijaliziran je za kratki, umjetnički, eksperimentalni film te uz filmske projekcije, jednaku važnost pridaje filmskoj teoriji te razgovorima s autorima i filmskim stručnjacima.