U posljednjih dvadesetak godina odvija se intenzivan proces deindustrijalizacije Hrvatske pretvarajući je u zemlju s dominantno uslužnim sektorom. Jedina tehnološki složena industrija koja je preživjela raspad Jugoslavije je brodogradnja, ujedno i industrija s najdužom tradicijom na ovim prostorima. Uslijed privatizacija, restrukturiranja, smanjivanja proizvodnje i broja zaposlenih, budućnost ove društveno korisne grane krajnje je neizvjesna. Na Kratkim slikama u četvrtak, 18. veljače prikazujemo 4 domaća dokumentarna filma i 4 različite autorske priče o brodogradnji. Program počinje u 19.30 sati, a ulaz je besplatan. Više informacija o programu potražite na http://sczg.unizg.hr/kultura/projekti/kratke-slike/ te https://www.facebook.com/kratkeslike/?fref=ts.
Godine hrđe, r. Andrej Korovljev, 2000., 16 mm, 35'
Priča o ljudima koji svoj radni vijek provode iza zida pulskog brodogradilišta Uljanik obavljajući najteži i najopasniji posao u brodogradnji — nanošenje antikorozivne zaštite. Prašina, hrđa, otrovni plinovi, nehumani radni uvjeti i posao bez dana odmora, polako pretvaraju ove ljude u rezignirane strojeve za rad. Skriveno pod krinkom privatizacije, beskrupulozno iskorištavanje u potpunosti ih je lišilo ponosa i dostojanstva.
Produkcija: Factum
Festivali i nagrade:
Balkan Black Box, Berlin; Dani hrvatskog filma 2000 – Nagrada za najbolji dokumentarni film, Nagrada Jelena Rajković za najboljeg mladog redatelja, Nagrada za najbolju montažu;Humanity In The World Film Festival; Liburnia Film Festival; Milano Film Festival 2000; Motovun Film Festival; Prix Europa 2000; Pool FF; One World Human Rights Festival 2001, Prag; Međunarodni festival dokumentarnog filma u Munchenu 2001; festival kratkometražnog filma Message To Man, St. Petersburg; Verzio Film Festival, Budimpešta; ZagrebDox
Sektor, r. Goran Škofić , Full HD, Video , 5:29 min
Video prikazuje autentični radni okoliš i konkretne protagoniste, time se razlikujući od tipične Škofićeve video prakse. Razlozi se mogu prepoznati u kontekstu nastanka rada, suradnji umjetnika i radnika iniciranoj u sklopu festivala Škver u tamošnjem remontnom brodogradilištu na Malom Lošnju (2014.). Lucidan Škofićev potpis prisutan je pak u strukturi i radnji videa koja u potpunosti odskače od svakodnevne radne rutine. Varilački aparat, stvoren u industrijske svrhe, u ovom slučaju koristi se na drugačiji način. Izdvajanjem vizualnog efekta aparata stvara se audio-vizualna kompozicija bazirana na industrijskoj noise glazbi posebno skladanoj za ovu prigodu sa strane kompozitora Nenada Sinkauza. U kružnu kompoziciju postavljeno je 7 varilačkih aparata kao 7 muzičkih instrumenata. Glavni akteri su radnici koji akcijom varenja, umjesto da spajaju dva metala, sviraju i stvaraju jaku agresivnu glazbu. Varioci koji su sudjelovali u videu su: Goran Antić, Filip Antić, Marijan Bosnić, Veljko Njatović , Nešo Natanović, Ljubo Knežević i Spayk.
Izlaganja i prikazivanja: Xwra Video and Media Art Festival, Artland Xwra, Ipati, Grčka, Galerija Praktika (u sklopu izložbe MKC), Split; Greta, Zagreb, Hrvatska ; Iz trbuha diva, MMSU, Rijeka, Hrvatska (Kur. Ksenija Orelj); 7 dana stvaranja, Pazin, Hrvatska; Vizura Aperta, Momjan, Hrvatska; 26. dani hrvatskoga filma, Kino Europa, Zagreb
Škver Blues, r. Goran Čače, 2004., 25'34''
Dokumentarni film "Škver blues" opisuje jedan dan u splitskom brodogradilištu njemu je opisan život i rad ljudi, koje okružuje znoj, buka i tišina strojeva. Njihova veličina ispunjava ljude strahom te od njih čini mrave koji iz dana u dan ponavljaju jedan te isti rad. Splitski "škver" nije samo brodogradilište, već čitav jedan grad. U iščekivanju nekog boljeg života ljudi se gube među megalomanskim objektima, zarobljeni u svom svijetu.
Samoupravni film, r. Igor Bezinović, 2012.,8'
U lipnju 2011. godine radnici brodogradilišta "Mali Lošinj" su tijekom dva tjedna snimali svoju radnu svakodnevicu u sklopu Škver Art Festivala. Povodom rasprave o brodogradnji kao hrvatskoj strateškoj nacionalnoj industriji, montirali smo radničke snimke u participativni film nazvan "Samoupravni film", u trajanju 8 minuta.
Produkcija: Restart Laboratorij
Fokus programske cjeline Proširena slika odnos je suvremene kinematografije prema aktualnim društveno-političkim događanjima uz razgovore s različitim stručnjacima iz svijeta filozofije, sociologije te društvenog aktivizma. Cilj je programa stvaranje prostora za raspravu o aktualnim društvenim strujanjima i naglim promjenama s kojima smo svakodnevno suočeni. Naglasak je programa prvenstveno na kvalitetnom angažiranom filmskom programu koji stvara alternativni diskurs u odnosu na uobičajene filmske prakse ali i političke ideje. Selektorica programa je Jelena Ostojić.
U programu će biti prikazani dugometražni i kratkometražni igrani i dokumentarni radovi koji na svojevrstan način propitkuju današnjicu i realnost u kojoj živimo. Njihova poveznica nije u filmskom jeziku, žanru ili stilu već u želji da se istakne određena društvena problematika.